projektbarnmat

Alla inlägg under januari 2013

Av Emma Pålsson - 28 januari 2013 11:17

 

Efter ett handledarmöte idag står det mer eller mindre klart att en ändring i min projektplan kommer att genomföras. Detta gäller miljöperspektivet som jag uttryckt min oro för tidigare. Att skaffa fram siffror för utsläpp kan bli mycket svårt i förhållande till vad det säger allmänheten. Alltså: svårt att få fram och svårt att tyda. Däremot vill jag inte ta bort perspektivet då detta skulle sänka kvaliteten på mitt projekt. Istället tänkte jag satsa på att, via kontakt med de företag som är ansvariga för de varor som ingår i mina recept, ta reda på vilka krav de ställer på exempelvis ekologisk mjölk. På så sätt kan jag lista hur mina mer miljövänliga recept spar på miljön. Så blir det också mer konkret för den som vill följa recepten på vilket sätt han eller hon är klimatsmart 

Av Emma Pålsson - 11 januari 2013 10:57

 


Barnmatsprojektet rullar sakta men säkrt på. Tyvärr går det kanske mest sakta. Ett mer flexibelt schema ger dock mer möjlighet att komma framåt med projektet denna termin.


I bestämningen av prtionsstorlekar har stött på lite problem. Jag har därför lämmnat det kapitlet för ett tag och istället börjat titta på lämpliga råvaror och rätter. Det riktigt tunga arbetet börjar när det är dags för balanseringen av näringsinnehållet i recepten. För att inte tala om studeringen av råvarornas miljöpåverkan, vilket skulle kunna vara ett helt projektarbete i sig.

Presentation


Den här bloggen kan se lite tom ut just nu. Detta beror på att den är tänkt att fungera som redovisning av mitt projektarbete om barnmat. Allt eftersom projektet går framåt kommer bloggen att fyllas på.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards