projektbarnmat

Alla inlägg under september 2012

Av Emma Pålsson - 27 september 2012 17:00

 


Idag tog jag första steget på en lång resa genom att påbörja min projektplan, dvs. planering av hur projektet ska genomföras, syfte, frågeställningar och liknande. Syftet med mitt arbete är att försöka ta fram näringsriktiga alternativ till barnmat på burk som dessutom ska uppfylla krav på låg miljöbelastning och rimlig produktionskostnad. De frågor jag tänkt besvara (med reservation för ändringar/tillägg) är:


  • Hur stort är det dagliga näringsbehovet för barn i åldern 6-12 månader?
  • Hur stor del av näringsintaget ska bestå av proteiner, kolhydrater, vitaminer, fetter etc.?
  • Var/Hur kan man få tag på bra råvaror för vilka produktion och transport släppt ut så lite CO2 och miljöskadliga ämnen som möjligt?
  • Hur får man tag på råvaror till rimliga priser utan att kompromissa alltför mycket vad det gäller kvalitet?
  • Hur kan man göra för att uppfylla kraven på näringsinnehåll, låga utsläpp och kostnad i mat som anpassats för allergiska barn (glutenfritt och fritt från mjölkprotein)?

Som sagt, vissa av dessa punkter kan komma att ändras och några nya punkter kan tillkomma. Deadline för projektplanen är nästa vecka och då kommer jag att lägga ut en mer komplett version.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Den här bloggen kan se lite tom ut just nu. Detta beror på att den är tänkt att fungera som redovisning av mitt projektarbete om barnmat. Allt eftersom projektet går framåt kommer bloggen att fyllas på.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards